EXPORO SLUIT SUCCESVOL FINANCIERINGSRONDE TER HOOGTE VAN 43 MILJOEN EURO AF

Hamburg, 14 juni 2019 - De in Hamburg gevestigde Fintech Exporo heeft een financieringsronde van meer dan 43 miljoen euro afgesloten. De nieuwe hoofdinvesteerder Partech en de vorige investeerders e.ventures, Heartcore en HV Holtzbrinck Ventures nemen deel aan de financieringsronde. Exporo is het toonaangevende platform van Duitsland voor digitale onroerendgoedinvesteringen, waarmee iedereen gemakkelijk, transparant en met minimale bedragen in individuele objecten kan investeren, waarmee een brede, digitale vastgoedportefeuille wordt opgebouwd.

Exporo zal het extra kapitaal voornamelijk investeren in strategische activiteiten: het duidelijke marktleiderschap in de digitale investering in vastgoed in Duitsland moet verder worden uitgebreid. Hiertoe zal het exporo.de-platform in realtime verder worden ontwikkeld en worden aangevuld met nieuwe aanbiedingen zoals een portefeuillebouwer en een handelscentrum. Met een duidelijke focus op Europese buurlanden, wordt de internationale expansie ook gestimuleerd. Het 140-koppige team zal daarom worden uitgebreid, vooral op het gebied van vastgoed, verkoop en IT.

Sinds de oprichting in november 2014 heeft Exporo ongeveer 200 vastgoedprojecten gefinancierd via meer dan 20.000 klanten en meer dan 420 miljoen euro aan kapitaal opgehaald. “We willen de manier veranderen waarop men in vastgoed investeert. Om dit te doen, digitaliseren we de toegang en verbinden we duizenden particuliere beleggers via ons online platform, die investeren in individueel, professioneel vastgoed vanaf 500 euro, “zegt Simon Brunke, CEO van Exporo AG.

“We bieden elke belegger de mogelijkheid om via Exporo met weinig geld aan vastgoedprojecten deel te nemen. Tot nu toe was deze handel gereserveerd voor institutionele beleggers”, vervolgde Brunke. Naast de financiering van gecontroleerde, kortlopende vastgoedprojecten met vaste rentetarieven, kunnen beleggers als eigenaar investeren in individueel, professioneel beheerd vastgoed, profiteren van de lopende huurinkomsten en de waardestijging van het vastgoed.

Bruno Crémel, General Partner bij Partech Growth, merkt op: “De vastgoedbeleggingsmarkt voor particuliere beleggers is niet alleen een enorme, maar ook een van de inefficiëntste markten. Velen hebben geprobeerd deze vanuit verschillende invalshoeken te revolutioneren, maar slechts weinigen zijn erin geslaagd om alle belangrijke succesfactoren op dit gebied te combineren. Björn, Julian en Simon, die we al vele jaren volgen bij Partech, hebben een eclectisch team samengesteld met de juiste mix van technologie, regelgeving en vastgoedexpertise, wat Exporo naar onze mening zo uniek en succesvol maakt. We zijn erg trots om via onze samenwerking met Exporo bij te dragen aan deze transformatie in de vastgoedsector en kijken ernaar uit het team de komende jaren te ondersteunen.”

Zoals gebruikelijk bij participaties in instellingen voor financiële dienstverlening, is de uitvoering van de financieringsronde afhankelijk van de goedkeuring van de Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht (BaFin - Duitse autoriteit voor financiële markten) en de Deutsche Bundesbank overeenkomstig §2c KWG.

Over Partech

Partech is een wereldwijd actieve beleggingsonderneming met kantoren in San Francisco, Parijs, Berlijn en Dakar. Partech biedt ondernemers op verschillende continenten kapitaal, operationele ervaring en strategische ondersteuning in de seed-, venture- en groeifase. De investeringen variëren van 200.000 tot 50 miljoen euro en zijn gericht op een breed scala technologiebedrijven - B2B en B2C - en omvatten voor alle belangrijke sectoren domeinen van software tot digitale merken en diensten tot hardware en deeptech. Partech-gesteunde bedrijven hebben al meer dan 20 IPO’s en meer dan 50 grote M&A-transacties met toonaangevende internationale bedrijven voltooid. De huidige portefeuille van Partech: https://partechpartners.com/companies/

Over HV Holtzbrinck Ventures

HV Holtzbrinck Ventures investeert sinds 2000 in verschillende generaties van fondsen in internet- en technologiebedrijven en is een van de meest succesvolle en financieel sterke investeerders in de beginfase en groei in Europa. HV heeft al geïnvesteerd in meer dan 160 bedrijven, waaronder Zalando, Delivery Hero, FlixBus en Scalable Capital. Het totaal van alle HV-fondsen bedraagt € 1,05 miljard. HV helpt startups met kapitaal tussen € 500.000 en € 40 miljoen, waardoor het een van de weinige venture capitalists in Europa is die startups in alle fasen van hun groei kan financieren.

Over e.ventures e.ventures

E.ventures is een wereldwijd VC-fonds gericht op internet- en softwarebedrijven in de vroege en groeifase. Sinds 1998 investeert het bedrijf met zijn fondsen in de VS, Europa, Azië en Zuid-Amerika. De portfolio van e.ventures omvat verschillende disruptors zoals Acorns, Deposit Solutions, Blinkist, Farfetch, NGINX, Segment en Sonos.

Over Heartcore Capital

Heartcore Capital is de Europese VC die alleen voor consumenten toegankelijk is. Het is de missie van Heartcore om formatieve B2C-merken te bouwen door zich volledig te richten op de ondersteuning van de oprichters. Heartcore investeert in heel Europa vanuit haar kantoren in Berlijn, Kopenhagen en Parijs. Heartcore is een trotse investeerder in marktleiders zoals Boozt, Neo4j, Prezi, GetYourGuide, Tink, Seriously, Natural Cycles, Peakon, Lillydoo, Travelperk en Exporo.