MEGA-DEAL IN DE DUITSE FINTECH-INDUSTRIE

Hamburg, 2 oktober 2019 - Exporo AG en Zinsland kondigen een fusie aan. Dit brengt de marktleider voor digitale vastgoedinvesteringen en de nummer twee op de Duitse markt samen om de toegang tot de professionele vastgoedmarkt verder te democratiseren en open te stellen voor nog meer investeerders. Samen hebben de platforms een marktaandeel van ongeveer 85 procent in crowdfunding in vastgoed.

“We zijn erg blij dat we de deal perfecte deal konden sluiten”, zegt Simon Brunke, mede-oprichter en CEO van Exporo. “Met het Zinsland-team groeien we sterk met waardevolle expertise op het gebied van onroerend goed en financiering. Bovendien is de Caladio B2B-extensie de perfecte aanvulling op ons digitale aanbod.” Het nieuwe Caladio-platform zal zowel de financieringsstructurering als de lopende rapportage op een holistische manier voor projectontwikkelaars en banken omvatten.

“De fusie is voor beide partijen de logische volgende stap. Vijf jaar geleden begonnen we als buren met dezelfde visie in Hamburg, nu willen we onze middelen bundelen en kijken we ernaar uit om te profiteren van de ervaringen en sterke punten van de ander”, zegt Carl von Stechow, oprichter van Zinsland. “We zijn ervan overtuigd dat alle belanghebbenden van deze stap zullen profiteren. Dit geldt natuurlijk ook voor onze bestaande investeerders, omdat bestaande investeringen competent en betrouwbaar zullen worden beheerd via het Zinsland-platform”, voegt Henning Frank, CEO van Zinsland toe.

De samenwerking resulteert in een totaal van 191 werknemers, die nu hun krachten zullen bundelen om de digitale vastgoedbeleggingsmarkt verder te ontwikkelen. Na de recordbrekende financiering van 43 miljoen euro die enkele maanden geleden werd aangekondigd en de recent overschreden drempel van 500 miljoen euro aan aandelen bemiddeld door Exporo, zet het bedrijf een belangrijke stap in de consolidatie van de markt. Simon Brunke geeft een vooruitblik op de kansen die het samengaan biedt: “Samen staan we een stap dichter bij onze visie van een miljoen Europese digitale vastgoedinvesteerders en zullen we nu samenwerken om vastgoed voor iedereen toegankelijk, transparant en digitaal te maken.”